Business controller Konsern

 

Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver 1.250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop kjedene Obs Bygg samt faghandelsprofilene Coop Byggmix, Coop Elektro, Coop Kjøkken & Hjem og Coop Sport. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i ett av 89 samvirkelag i Norge. Vi har 1,6 millioner medlemmer og en årlig omsetning på 54 milliarder kroner. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA.

 

Coop Norge har ansvar for Coops felles innkjøp, grossist- og logistikkvirksomhet, kjedeadministrasjon, merkevarebygging og medlemsprogram. Ytterligere virksomhet drives gjennom datterselskap: Norsk Butikkdrift drifter butikkene Coop kjøpte av ICA, Coop Norge Eiendom forvalter og utvikler eiendom og Coop Norge Industri produserer egne merkevarer, blant annet bakervarer fra Goman og syltetøy og juice fra Røra.

Som business controller i Coop Norge SA vil du ha en aktiv og innholdsrik stilling med faglige og personlige utviklingsmuligheter. Du blir en del av et godt arbeidsmiljø med mange hyggelige og faglig flinke kollegaer. Du inngår i et team på fem personer som bidrar til å skape transparens og god oppfølging av konsernets økonomi, samt bidra til kontinuerlig forbedrings- og utviklingsarbeid.

 

 

Hva vil du jobbe med?

 

• NK til leder for konserncontrolling, dette omfatter, men er ikke begrenset til:

- Bistå med utarbeidelse av månedlig rapportering til styret og ledelse

- Fasilitere budsjett og prognoseprosesser for konsernet (frister, maler og forutsetninger), samt videreutvikling og kontinuerlig forbedring av dette.

- Aktivt og systematisk jobbe med videreutvikling og kontinuerlig forbedring av avdelingens prosesser og ansvarsområder.

• Deltagelse i og ledelse av relevante prosjekter

• Bidra inn som økonomisk ressurs/fagperson i ulike problemstillinger.

• Sikre helhetsoversikt ved tett samarbeid med enheter/datterselskaper, samt utfordre og være sparringspartner for disse.

• Utarbeide ad hoc analyser og beslutningsmateriale på etterspørsel fra styret og ledelse.

• Analysere margin og kostnadsutvikling- og drivere, og identifisere mulighet for forbedring.

 

 

Hvem er du?

 

Vi søker deg som har høyere økonomisk utdanning på masternivå og ca. 3-5 års erfaring med tilsvarende oppgaver. God kjennskap til grossist/ detaljist varehandel er en fordel. Du er forretningsorientert, analytisk og har gode system- og verktøykunnskaper. Kjennskap til SAP, BW og Smartview er ønskelig og det er viktig at du er ekspert i Excel. I denne rollen er det essensielt at du kommuniserer godt, både muntlig og skriftlig.

 

Som person er du strukturert og systematisk. Du formidler finansiell informasjon på en enkel måte og er nøyaktig og proaktiv i måten du jobber på. Du er positiv og handlekraftig, og evner å jobbe både selvstendig og i team. Du er løsningsorientert og har god vurderingsevne.

 

 

 

Søknadsfrist 6. august.

 

For mer informasjon om stillingen ta gjerne kontakt med Sissel T. Melkild, sissel.melkild@no.experis.com, eller Berit G. Berge, berit.berge@no.experis.com.

 

Stillingsinformasjon

Kunde: COOP NORGE SA
Antall stillinger: 1
Industri: Finance
Fagfelt: Økonomi / Regnskap / Lønn
Underkategori: Prosjektcontroller , Controller, Forretningsanalytiker, Business Control, Økonomikonsulent, Økonomisjef, - Økonomi / Regnskap / Lønn
Stillingstype: Fulltid, Fast
Arbeidssted: Oslo

Søk på stillingen

Publisert: 06.07.2018
Søknadsfrist: 06.08.2018
Ref. nr.: 1026338
Søk på stillingen

Kontaktinformasjon

Sissel Teoh Melkild
Sissel.Melkild@no.experis.com

Berit Grindstad Berge
Berit.Berge@no.experis.com