IT - Service Desk

ManpowerGroup Solutions er en global outsourcingleverandør av skreddersydde bemanningsløsninger.

I Norge er vi spesielt sterke på rekruttering og ledelse av salgstalenter og salgsløsninger. Se mer på www.manpowergroup.no.

IT Service Desk Analyst er det "første kontaktpunktet" for alle sluttbrukere (kunde) IT-forespørsler og hendelser. Denne rollen er avgjørende for å opprettholde relasjoner og kommunikasjon mellom IT-organisasjonen og virksomheten.

 

Eksepsjonell kundeservice ferdigheter med teknisk kunnskap kreves når du besvarer forespørsler (telefonsamtaler, e-post, service /incident tickets , etc.) fra sluttbrukeren. Du vil svare på spørsmål, løse hendelser og forespørsler, og eskalere saker videre når det er nødvendig.

 

Ansvarsområder

• Besvare innkommende anrop i IT-servicetelefonen og samhandle med kundene profesjonelt per telefonen

• Overvåke IT Service Desk verktøy og behandle hendelser og forespørsler i tråd med IT prosedyrer og prosesser

• Gi eksterne sluttbrukerstøtte og råd via telefon, e-post og andre samarbeidsverktøy

• Oppmuntre, vedlikeholde og utvikle et profesjonelt forretningsforhold med kunder ved å gi en rask og effektiv service

• Ha fokus på utmerket kundeservice til enhver tid

• Sikre at kundene behandles profesjonelt.

• Kontroller at alle anrop blir besvart, behandlet og løst i tide

• Hold sluttbrukerne informert om status på deres henvendelse

• Kommunisere IT-endringer og endringer til den gjennomførte virksomheten

 

Arbeidsoppgaver:

• Registrere, kategorisere, prioritere og fordele hendelser og forespørsler til Service Desk i henhold til eksisterende interne IT-prosesser og Service Level Objectives

• Analyser og feilsøk alle anrop til Service Desk. Identifiser problemer og følg eksaleringsprosessen når det er nødvendig

• Fordele henvendelser til de aktuelle IT-teamene hvis hendelsen eller forespørselen ikke kan fullføres av Service Desk

• Fullfør IT-administrasjonsoppgaver som beskrevet av IT Service Desk Manager

• Utvikle, bidra og vedlikehold Service Desk dokumentasjon inkludert prosedyre og arbeidsinstrukser

• Gi støtte og løsninger innenfor ITIL retningslinjer for Incident, Problem og Change management

• Kontroller at alle IT hendelser og forespørsler er logget inn i Service Desk Tool

• Sikre at SLA overholdes

• UtføreIT administrasjon funksjoner, inkludert bruker, gruppe og dataadministrasjon

• Produsere dokumentasjon og bidra til kunnskapsbase

• Gi en konsistent tilnærming til å støtte alle sluttbrukere

• Sørg for at prosesser overholdes

Nøkkelkvalifikasjoner:

Relevante faglige kvalifikasjoner og / eller tilsvarende arbeidserfaring fra et IT Service Desk miljø.

 

Ønsket erfaring:

• 2 til 5 års erfaring fra Service Desk som gir første og andre linje support er foretrukket.

• Gode telefon, skriftlig og kommunikasjonsferdighet (både norsk og engelsk)

• Erfaring med bruk av Service Desk Management verktøy

• God kunnskap om programvare og maskinvareprodukter

 

Programvareferdigheter:

• Active Directory

• Microsoft Office, 0365

• Citrix

• Støtteprogramvare for eksternt skrivebord

• Tidligere erfaring i bemanningsbransjen / bemanningsprogrammer ønskelig

 

Lokasjon:

• ManpowerGroup, Lakkegata 53, Oslo

Stillingsinformasjon

Antall stillinger: 2
Industri: Manpower
Fagfelt: IT
Underkategori: Helpdesk / Brukerstøtte
Arbeidssted: Oslo

Søk på stillingen

Publisert: 12.09.2018
Søknadsfrist: 30.09.2018
Ref. nr.: 1026944
Søk på stillingen

Kontaktinformasjon

Tine Høiland Nilssen
Telefon 94792956
Tine.Hoiland.Nilssen@proservia.no

Ola Håland
Telefon 99762744
Ola.Haland@manpower.no